Čo odlišuje úspešný blog od tých menej úspešných? Je to zapálenie pre vec, peniaze, čas? Existuje kopec faktorov a na to, aby váš blog fungoval nestačí len písanie príspevkov či šťastie.
Ujasnite si pre koho píšete
Začiatočníci často berú blog ako svoj osobný denník, kde uverejňujú naozaj všetko. Nesúvisiace témy však odrádzajú mnohých čitateľov. Ako? Ak máte iba jeden článok na určitú tému, nikto sa na váš blog nepozrie znovu, keďže ostatný obsah tvorí niečo celkom iné. Preto je dôležité, aby ste si určili hranice o čom budete písať. Či už je to make up, IT, technika, či recenzie filmov, na to, aby ste si vytvorili pevnú fanúšikovskú základňu potrebujete mať obsah, ktorý si je príbuzný a pravidelné príspevky.
Reklamy naozaj fungujú
Ak neveríte tomu, že platená reklama vám pomôže, možno by ste sa mali zamyslieť. Nie je to tak dávno, kedy ste aj vy boli zlákaný na nejaký blog, či eshop na základe vášho vyhľadávania na Googli. Preto neváhajte a obetujte zopár peňazí na prvotnú investíciu. Využite sociálne siete ako Facebook, Instagram alebo Twitter. Pridávanie príspevkov na tieto stránky vám zaručene zvýši návštevnosť.
Nezabudnite na hosting
Na hosting alebo server, na ktorom je váš web prevádzkovaný sa oplatí investovať. Podľa prieskumov, oveľa úspešnejšie a navštevovanejšie stránky sú tie, ktoré sa nenačítavajú dlho. K tomu je potrebný samostatný server, aby vás na zdieľanom hostingu nespomaľovali iné blogy.
Zaplaťte si doménu
Mnohí v začiatkoch premýšľajú prečo by za web, ktorý budú sami prevádzkovať, venovať mu čas a energiu, potrebovali ešte finančnú investíciu. Pre mnohých to je práve kameň úrazu. Treba si uvedomiť, že kvalitná web stránka a hlavne tie profesionálne, majú názov bez koncoviek ako wordpress.com alebo blog.sme.sk. Nielenže to vyzerá ako solídna stránka, ktorú vytvoril profesionál, ale zároveň láka oveľa viac.
Nechajte to na odborníkov
Ak sa chystáte tráviť všetok svoj čas blogovaním, nenechávajte dizajn a technické veci len na seba. Veľa krát sa to nevyplatí. Štúdium technických vecí je náročné a nikde nemáte záruku, že to nakoniec zvládnete. Neváhajte preto osloviť odborníkov na weby, ktorí sú šikovní a vyznajú sa v tom, čo robia. Takto dávate stránke naozajstný potenciál a vy sa môžete hlbšie zaoberať obsahom a prevádzkovaním blogu.